Lead Generation

Αποκτήστε άμεσα εν δυνάμει πελάτες

Το διαδίκτυο έχει αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό τις συμβατικές πρακτικές διαφήμισης και μάρκετινγκ. Για να επιβιώσει και να καταστεί ανταγωνιστική μια επιχείρηση στην εποχή μας, πρέπει να ακολουθεί όλες τις εξελίξεις και τις σύγχρονες τάσεις του μάρκετινγκ. Ο όρος «lead generation» αποτελεί μια βασική έννοια του μάρκετινγκ και αφορά την διαδικασία με την οποία μια επιχείρηση προσπαθεί να προσελκύσει τις ανάγκες και το ενδιαφέρον των καταναλωτών στα προϊόντα και τις Υπηρεσίες που παρέχει. Το Lead στην ουσία πρόκειται για τον εν δυνάμει πελάτη, ο οποίος έχει προβεί σε μια ενέργεια αλλά δεν είναι ακόμη σε θέση να γίνει πελάτης. Παραδείγματα lead είναι:

  • Συμπλήρωση της φόρμας επικοινωνίας
  • Συμμετοχή σε έναν διαγωνισμό
  • Εγγραφή στο Newsletter μιας ιστοσελίδας
  • Επίσκεψη σε ειδικά διαμορφωμένες σελίδες προορισμού (landing pages)
  • Συμμετοχή σε μία έρευνα

Ποιος είναι ο σκοπός του lead generation;

Όπως φυσικά και σε κάθε άλλη μορφή μάρκετινγκ, ο σκοπός μιας στρατηγικής Lead generation είναι η αύξηση του αριθμού των πελατών μιας επιχείρησης που φυσικά θα οδηγήσει στην αύξηση του κέρδους της. Χρησιμοποιώντας πρακτικές lead generation, μια επιχείρηση καταφέρνει να αλληλεπιδράσει και να δημιουργήσει μια σχέση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές, προκειμένου να μπορέσει να τους «πείσει» να μετατραπούν σε πελάτες.

Πως λειτουργεί το Lead Generation;

Για να λειτουργήσει σωστά μια στρατηγική lead generation και να επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, πρέπει να γίνει μια σωστή έρευνα και ανάλυση όλων των χαρακτηριστικών μιας επιχείρησης, τα οποία θα εκμεταλλευτεί στην προσέγγιση των πελατών. Το πρώτο στάδιο στην υλοποίηση της στρατηγικής αποτελεί ο σχεδιασμός ειδικά διαμορφωμένων σελίδων προορισμού, γνωστών ως landing pages, μέσα από τις οποίες θα μεταδοθεί το επιθυμητό μήνυμα στους καταναλωτές. Το περιεχόμενο μιας σελίδας προορισμού ποικίλει ανάλογα με το είδος και το αντικείμενο στο οποίο δραστηριοποιείται μια επιχείρηση καθώς και του τελικού στόχου. Έτσι λοιπόν, μια landing page μπορεί να περιέχει μια φόρμα εγγραφής στο Newsletter, μία προσφορά δωρεάν υλικού, ένα εκπτωτικό κουπόνι κλπ.

Τι πρέπει να προσέξει κανείς;

Για την δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή, είναι πολύ βασικό, η εκάστοτε επιχείρηση που εφαρμόζει μια στρατηγική Lead generation, να τηρεί τις «υποσχέσεις» και τους όρους που έχει θέσει. Για παράδειγμα, εάν η σελίδα προορισμού σας υπόσχεται ότι με την εγγραφή στην ιστοσελίδα σας ο χρήστης θα λάβει ένα δωρεάν e-book και χρήσιμα νέα κάθε εβδομάδα, τότε μόλις εγγραφεί ο συγκεκριμένος χρήστης θα πρέπει να λάβει όλα όσα του έχετε «τάξει». Με λίγα λόγια, μια σελίδα προορισμού πρέπει πάντα να δίνει αληθινά κίνητρα στον επισκέπτη προκειμένου να προβεί σε κάποια ενέργεια.

Προώθηση μιας στρατηγικής lead generation

Η δημιουργία μιας ολοκληρωμένης και αποτελεσματικής στρατηγικής Lead generation δεν πρέπει να μένει μόνο σε επίπεδο σχεδιασμού και υλοποίησης.  Το επόμενο βήμα της στρατηγικής θα πρέπει να είναι η προώθησή της με όλα τα διαθέσιμα μέσα. Η προώθηση μπορεί να είναι είτε μέσω διαδικτύου (social media, email marketing, πληρωμένες διαφημιστικές καμπάνιες κλπ.) είτε και με παραδοσιακές μεθόδους διαφήμισης (τηλεόραση, ραδιόφωνο κλπ.).

ΜΑΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΗΚΑΝ