Τα οφέλη των παρόμοιων κοινών αναζήτησης και της λίστας επαναληπτικού μάρκετινγκ

Οι περισσότερες επιχειρήσεις, μη κατανοώντας τη σημασία των λιστών επαναληπτικού μάρκετινγκ (Remarketing Lists for Search Ads ή εν συντομία RLSA) και του παρόμοιου κοινού αναζήτησης (Similar Audiences), αφήνουν πίσω τους πολλές ευκαιρίες για αύξηση του κέρδους τους.

Το παρόμοιο κοινό, ή στην παγκόσμια ορολογία “Similar Audience” σας προσφέρει τη δυνατότητα να αυξήσετε των αριθμό των μετατροπών της επιχείρησή σας, αξιοποιώντας τις υπάρχουσες λίστες επαναληπτικού μάρκετινγκ. Στοχεύοντας χρήστες με παρόμοιες συμπεριφορές αναζήτησης οι οποίοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, εξασφαλίζεται μεγαλύτερο ποσοστό μετατροπών και συνεπώς αύξηση του κέρδους σας.  Σίγουρα το μοντέλο αυτό σας ακούγεται γνώριμο, αφού οι κολοσσοί του διαδικτύου, Google και Facebook, ακολουθούν την συγκεκριμένη στρατηγική στον τρόπο με τον οποίο προβάλουν τις διαφημίσεις τους. Μελετώντας τη συμπεριφορά των χρηστών, τις σελίδες που επισκέφθηκαν και τις αναζητήσεις που πραγματοποίησαν, προβάλουν και τις ανάλογες διαφημίσεις. Σίγουρα κάτι παραπάνω γνωρίζουν για να συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται τα οφέλη των παρόμοιων κοινών. Εσείς γιατί να μένετε πίσω;

Ποια τα οφέλη στόχευσης παρόμοιων κοινών;

Όπως προαναφέραμε τα πλεονεκτήματα και τα οφέλη της στόχευσης παρόμοιο κοινού είναι τεράστια για μια επιχείρηση. Αναλυτικότερα:

  1. Εύρεση και στόχευση παρόμοιων ατόμων με τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας.

Στοχεύοντας ένα παρόμοιο κοινό με τους ήδη πελάτες σας δοκιμάζεται μια επιτυχημένη συνταγή. Η ομάδα ατόμων στην οποία απευθύνεστε παρουσιάζει παρόμοιες συμπεριφορές και ενδιαφέροντα με άτομα τα οποία ήδη έχουν επιλέξει τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας, συνεπώς οι πιθανότητες το νέο αυτό κοινό να μετατραπεί σε πελάτες σας είναι πολύ μεγάλες.

  1. Αποτελεί οικονομικότερη αλλά ταυτόχρονα αποτελεσματικότερη μορφή διαφήμισης.

Οι περισσότερο τρόποι διαφήμισης κοστολογούν τις υπηρεσίες τους βάσει των αριθμών εμφανίσεων, κλικ, επισκέψεων και μετατροπών. Αξιοποιώντας τη στόχευση παρόμοιου κοινού, περιορίζεται σημαντικά ο αριθμός των ατόμων στους οποίους θα προβληθεί η διαφήμιση, χωρίς όμως να μειώνονται τα τελικά αποτελέσματα. Με απλά λόγια, η διαφήμισή σας θα προβληθεί μόνο στα άτομα τα οποία ενδιαφέρονται για τη συγκεκριμένη διαφήμιση, μειώνοντας το κόστος περιττών εμφανίσεων που απλά θα προσπεραστούν. Για παράδειγμα, αν διαθέτετε ένα ινστιτούτο ομορφιάς, δημιουργώντας μια λίστα με άτομα που έχουν αναζητήσει υπηρεσίες και προϊόντα ομορφιάς, έχουν επισκεφτεί την ιστοσελίδα του δικού σας ή άλλου ινστιτούτου, τότε οι πιθανότητες μετατροπής βλέποντας τη διαφήμισή σας είναι πολύ μεγαλύτερη από το αν προβαλλόταν σε ένα χρήστη που αναζητά αξεσουάρ αυτοκινήτου και δεν τον ενδιαφέρουν καθόλου οι υπηρεσίες που προσφέρετε.

Πώς λειτουργούν τα Παρόμοια Κοινά;

Το επαναληπτικό μάρκετινγκ σάς επιτρέπει να αποθηκεύσετε cookies από χρήστες που επισκέπτονται συγκεκριμένες σελίδες στον ιστότοπό σας, ώστε να μπορείτε να παρακολουθείτε τη δραστηριότητα αναζήτησης και να τους εμφανίζονται σχετικές διαφημίσεις καθώς περιηγούνται σε άλλες ιστοσελίδες. Οι λίστες επαναληπτικού μάρκετινγκ για αναζήτηση (RLSA) σάς δίνουν τη δυνατότητα να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις αναζήτησης σε εκείνους που έχουν ήδη επισκεφτεί τον ιστότοπό σας και να προσαρμόσετε τις προσφορές και τα διαφημιστικά σας κείμενα στη συγκεκριμένη ομάδα χρηστών. Για να ξεκινήσετε, θα πρέπει να έχετε μια υπάρχουσα λίστα επαναληπτικού μάρκετινγκ με τουλάχιστον 1.000 cookies (χρήστες) προκειμένου να μπορέσει να γίνει η προσαρμογή των διαφημίσεων αναζήτησης.

Σύμφωνα με την Google, οι παράγοντες που επηρεάζουν την λειτουργία των παρόμοιων κοινών εξαρτάται από:

  • τον αριθμό των επισκεπτών στην αρχική λίστα,
  • πόσο πρόσφατα εντάχθηκαν τα άτομα αυτά,
  • την ομοιότητα της συμπεριφοράς αναζήτησης των επισκεπτών αυτών.
  • Οποιεσδήποτε προσαρμογές πραγματοποιήθηκαν στην αρχική λίστα.
  • Ένα πλήθος άλλων παραγόντων για τους οποίους η Google δεν αναφέρει αναλυτικά.