Γνωρίζατε ότι όταν συνδέεστε στο Gmail ή το Youtube συνδέεστε αυτόματα και στο Chrome;

Πρόσφατα, η Google κυκλοφόρησε μια νέα έκδοση του περιηγητή της «Chrome 69». Έχει μια νέα λειτουργία συγχρονισμού που συνδέει το πρόγραμμα περιήγησης με άλλες ιδιότητες/λογαριασμούς της Google, όπως το Gmail ή το Youtube. Αυτό συνεπάγεται ότι μια σύνδεση στο Gmail ή το Youtube, αυτομάτως οδηγεί και στη σύνδεση στο Google Chrome. Η νέα αυτή λειτουργία έχει οδηγήσει τόσο σε θετικά όσο και αρνητικά σχόλια από χρήστες που ανησυχούν για τον διαμοιρασμό των πληροφοριών περιήγησής τους και το ιδιωτικό του απόρρητο.

Το θέμα αναλύθηκε αρχικά από στην ιστοσελίδα «Hacker News» και εν συνεχεία καθηγητής Johns Hopkins και ο εμπειρογνώμονας κρυπτογράφησης Matthew Green έθεσαν τις ανησυχίες τους επί του θέματος. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι οι χρήστες του διαδικτύου που παραπονιούνται για αυτή την «αναγκαστική σύνδεση» στις λειτουργίες της Google.

Με τη νέα αυτή λειτουργία, η Google μετατρέπει το ερώτημα συγκατάθεσης για την λήψη στοιχείων και πληροφοριών από τους χρήστες της, σε μια απλή είσοδο σε κάποια από τις υπηρεσίες της. Είτε η νέα αυτή λειτουργία είναι σκόπιμη είτε όχι, εξυπηρετεί στο συγχρονισμό των πληροφοριών χωρίς πολλές φορές αυτό να γίνεται αντιληπτό από τους χρήστες.

Απαντώντας στις ανησυχίες του Green, η Google δήλωσε: «Δεν λαμβάνουμε αυτόματα δεδομένα περιήγησης». Συγκεκριμένα σε δημοσίευση του στο twitter, ο μηχανικός του Chrome Adrienne Porter Felt ανέφερε:

«Γεια σας, θέλω να μοιραστώ περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις πρόσφατες αλλαγές στη σύνδεση στο Chrome. Η επιφάνεια εργασίας του Chrome σας ενημερώνει τώρα ότι είστε συνδεδεμένοι κάθε φορά που είστε συνδεδεμένοι σε έναν ιστότοπο της Google. Αυτό ΔΕΝ σημαίνει ότι το Chrome στέλνει αυτόματα το ιστορικό περιήγησής σας στο Λογαριασμό σας Google!»

Η Google λοιπόν δηλώνει ότι τα δεδομένα του ιστορικού του προγράμματος περιήγησης δεν λαμβάνονται αυτόματα και ότι οι χρήστες πρέπει να επιλέξουν να συμβεί αυτό. Έτσι, η αυτόματη σύνδεση και ο συγχρονισμός είναι διαφορετικά, σύμφωνα με την εταιρεία. Ωστόσο οι ανησυχίες του Green για εν αγνοία συγκατάθεση των χρηστών έχει μία βάση. Οι περισσότεροι μάλιστα χρήστες απλώς «συμφωνούν» με τους όρους χρήσης και την πολιτική απορρήτου χωρίς καν να διαβάσουν τι ακριβώς αναγράφεται. Θα έπρεπε από μεριά της η Google να εφαρμόσει πιο αναλυτικά μοτίβα και την κατάλληλη πληροφόρηση πριν αποφασίσει ότι ο χρήστης δίνει την συγκατάθεσή του.

Πολύ αναφέρουν ότι η συγκεκριμένη λειτουργία έχει εφαρμοστεί προκειμένου να λαμβάνει περισσότερες πληροφορίες η Google σχετικά με την συμπεριφορά των χρηστών της και να προβάλει τις διαφημίσεις της, προκειμένου να εξυπηρετήσει τους επιχειρηματίες που επενδύουν στις πληρωμένες διαφημίσεις της. Ανεξαρτήτως από τα κίνητρα που μπορεί να κρύβονται πίσω από τη λειτουργία αυτή, η εταιρεία έχει αποκομίσει αρκετά αρνητικά σχόλια σχετικά με την ιδιωτικότητα όπως ακριβώς και το Facebook.